...and it gets smaller!

1. Övergångsställe vid stadion. Vi stod på varsin sida om det förbipasserande bilarna, jag i brun jacka utanpå träningskläderna och hon i hjälm och overall med en cykel vid sin sida. När den röda gubben skiftar om till grönt passerar vi varandra och våra blickar möts. Jag känner igen henne. Vi har tränat cirkus tillsammans i många år - FÖR många år sedan. Jag har flera gånger torkat mig på hennes handduk hemma hos B. Han var tillsammans med hennes syster. Vi säger ingenting men vi ser båda två ett bekant ansikte i varandra. Det måste ha varit säkert 8 år sedan jag såg henne senast.

2. På gympan berättar jag att jag är från Ludvika. En blond tjej frågar om jag känner M för dom går i samma klass. Pluggar juridik. Visst gör jag det. Vi gick i paralellklass i både högstadiet och gymnasiet.

3. På pendeln hem ser jag ytterligare två bekanta filurer. Malin, som jag brukar åka buss med ibland och som också bor i Flempan, och en av Remes-tvillingarna. Han bor i Älvsjö vilket var mer än vad jag visste...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha :D
Härligt, jo det är upp och ner, men bra för tillfället!

2008-04-15 @ 23:52:53
URL: http://ljudeffekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0