En riktig killer!

Idag ringde det på min dörr. Det är väl ingenting att bli skärrad över tänker ni men jag lovar er: det är det! Kanske för att det aldrig är någon som ringer på min dörr.

Det var en gubbe. Titthålet gjorde honom till ett riktigt missfoster med monsterhuvud och liten brat-kropp (dockan ni vet). Jag öppnade inte. Vågade inte. Istället satte jag mig i soffan och darrade medan hjärtat praktiskt taget stod stilla i bröstet.

Efter några minuter vågade jag mig fram till dörren och tittade åter genom kikhålet. Svart. "Fan också nu har han tejpat över hålet", hann jag tänka innan det slog mig att lampan i korridoren släcks när ingen har gått där på ett tag.

Men vem var han? Och vad ville han? Det är något som jag kommer att grubbla mig galen på. Brandlarmet tjöt två hus bort på eftermiddagen när jag var och handlade. Kanske brinner det rejält nu och har spridit sig till mitt hus? Kanske var brat-gubben någon som kom för att evakuera huset? Kommer jag att brinna inne nu?

Nej, nu är jag fånig. Riktigt fånig. Det var ju bara två små ringningar på ringklockan. Men... ingen ringer ju på min dörr. Någonsin... Det bara är så... Här i mitt hus ringer man inte på folks dörrar!

Okej vi lämnar det...

Är sjukt nöjd med min ipod! Tillsammans med den bärbara högtalaren på bilden nedan (endast 49 kr på Media Markt) kommer denna lilla snyggning bli en riktig killer i sommar på stranden på Skuthamn i solnedgången tillsammans med en flaska vitt och en grillad köttbit :)


Kommentarer
Postat av: Katinka

Himla avundsjuk!

2008-04-07 @ 00:24:33
URL: http://tinkalinka.blogg.se
Postat av: Parre

Usch vad otäckt! Ska jag verkligen flytta dit...? Tss.. Hur mår min sthlmspingla annars?

2008-04-09 @ 09:28:39
URL: http://parris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0