Tröstshopping :)

Idag är en sådan där "ensam-dag" som jag brukar ha med jämna mellanrum.
Förtydlligande: En dag då jag mest bara vill stanna hemma och dra täcket över huvudet för att jag känner mig allmänt deppig och miserabel.

Dock var det fint väder vilket alltid är uppiggande så jag tog bussen till Huddinge och hämtade lite kurslitteratur som jag reserverat på biblioteket. Har insett att ingen av mina klasskamrater har lånekort hos Huddinge-kommun vilket betyder att finns inte böckerna tillgängliga på stadsbiblioteket så finns de på Huddinge bibliotek - om jag har tur :)

Därefter blev det en runda i Huddinge centrum. Fyndade lite på H&M: ett svart "hårband" och ett halsband.

Elias sa: Saltvattenspray! Har inte det en blekande effekt på håret?
Jag sa att jag inte visste, men det lät iaf bra.

... Så jag köpte även en flaska saltvattenspray.

På Hemtext hade dom 50% på allt i hela affären vilket resulterade i ett duschdrapperi för 75 kr samt en tvålpump för 49.

Systembolaget.

Fick vänta 25 min på bussen. Men det gjorde inget. Jag satte mig i busskuren och läste "Världens bästa land" som antagligen måste vara världens sämsta bok. Solen sken. Bredvid mig tappade en liten pojke två pommes frites på marken som han tog upp och stoppade i munnen.



1. Tvålpump
2. Duschdraperi med tulpaner på
3. Saltvattenspray, hårband och halsband
4. Förfriskningar, inte att förglöma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0