Kurtjakt

Idag när jag kommer till jobbet ligger denna lapp på mitt skrivbord:
 

Naturligtvis blir jag väldigt orolig och ger mig genast iväg ut för att leta efter min stackars lilla maskot. En Picassotavla leder mig till tv:n där nästa ledtråd finns:
 

Knepigt, vadå? Gävles julbock?? Efter en stunds betänketid drar jag mig till minnes anslagstavlan med tidningsankor som jag har vid mitt skrivbord. Ibland är jag bra bright ;-) Mycket riktigt, där sitter det en lapp...
   

... Så det blir ett besök på Emmis rum. Vad har hänt min stackars lilla Kurt?! *snyft*
 

Ahhhh! Inte får dom dränka Kurt!!!! Det står stilla i hjärnan på mig. Kan han vara i en blomma? Sätter igång att söka igenom redaktionens alla blommor. Efter mycket spring fram och tillbaka ger mitt sökande slutligen resultat :) JAG HITTAR KURT!
  

Tack, Tobias, för ett roligt inslag i min annars ganska gråa och regniga födelsedag. You made my day!
(Drar slutsatsen att du hade rätt skapligt tråkigt på jobbet i helgen? haha)


Kommentarer
Postat av: Johan

Hahaha. Underbart! :D det där är nog så långt ifrån scania man kan komma :P

2008-08-05 @ 11:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0