Skoshopping

När jag slog upp ögonen imorse visste jag först inte var jag var. Efter några sekunder kunde jag dock konstatera att jag vaknat till en solig dag i Stockholm i min alldeles egna underbara säng :) 

Trött som jag var efter gårdagens partykväll så bestämde jag mig för att skjuta städningen till framtiden och ta en repa in till stan för att införskaffa ett par löpardojor. Det var mamma som insisterade på att jag skulle skrota lillebrors gamla innegympaskor, som jag sprungit med ett bra tag nu, och istället investera i ett par riktiga skor med stötdämpning och grejer. Hon hade nog förmodligen rätt i och med att jag har haft ganska ont i benen de senaste veckorna.

Inne i stan var allt som vanligt. Indianderna skuttade runt och hojtade vid Sergels torg, massvis med folk överallt samt en helknäpp "hemlös" som stod och blåste upp ballonger på plattan. Jag tror att han försökte se hur mycket han kunde blåsa upp dem för han blåste och blåste och blåste.... PANG! Det ekade som ett pistolskott när ballongen sprack. Barn grät. Folk tittade sig oroligt runt omkring och undrade vad det var för galning som sprang runt och sköt inne i stan mitt på blanka dagen.

Hittade ett par skor på Stadium. Det sägs ju att man inte ska köpa första bästa men i det här fallet orkade jag inte bry mig. Skor som skor liksom. Visst är det lite knäppt. De dyraste skorna jag någonsin köpt är ett par som jag inte ens tycker är snygga! Som jag egentligen inte vill slösa pengar på! Tänk vad mycket annat kul jag kunde fått för dom slantarna. Men men, mina knän och höfter kommer förhoppningsvis tacka mig... someday :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0