Panik

Det där med skolan ger mig panik! Egentligen är det inte skolan i sig utan avsaknaden av tid till att hinna med skolan som gör mig ångestdrabbad, rastlös och otillräcklig.
Det är den dumma julens fel helt enkelt. Varför måste den komma just nu? Varför måste den komma över huvud taget? Om det nödvändigtvis måste vara jul så kan den väl inträffa under sommaren - då är man ju ändå ledig.

Nu låter det som om jag inte gillar julen. Det är inte sant. Jag ÄLSKAR jul! ... Iaf i vanliga fall.

Dagen fick ge vika till skolarbete som resulterade i egentligen ingenting. Skärpning Frida!

Vårt arbete handlar om hållbart fiske och utrotningshotad fisk. Jag har en känsla av att jag kommer att bli fanatisk och oförmögen att äta fisk om några veckor. Sådant händer så lätt när det gäller mig. Blev till och med arg idag när jag såg att min lokala VI-butik sålde marulk från Nordatlanten (rödlistad fisk enligt WWF). I vanliga fall hade jag inte brytt mig ett skit utan bara ryckt på axlarna och köpt den satans marulken eftersom det var halva priset på den. Billig middag med andra ord :)

På tal om middag så fick det bli lasagne. Till min stora fasa upptäckte jag (alldeles för sent) att jag råkat köpa tomatsås (ni vet sån där äcklig som smakar ketchup) istället för krossade tomater. Suck! Får se om det blir ätbart och om jag lyckats krydda bort ketchupsmaken. Jag HATAR ketchup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0