SL suger!

Imorgon, 1 mars, höjer SL återigen sina biljettpriser. Ett månadskort är nu upp i hutlösa 690 kronor (en höjning på 70 kr) och biljettremsorna höjs från 160 spänn till180.

Jag vet faktiskt inte vad de håller på med. Det enda de gjort sedan jag flyttade hit för ett år sedan är att höja priserna. Och inte heller märker man av någon kvalitetsförbättring som utlovat. Men egentligen, vad bryr jag mig om ifall jag åker i ett tåg med papperskorgar om jag får betala mer för det än om jag åker i ett tåg utan?

Enligt SL så har resenärerna aldrig varit så nöjda med kollektivtrafiken som nu. Nej det kan väl hända, men forstätter priserna att stiga i den här takten så kommer resenärerna inte kunna uttala sig längre eftersom ingen kommer att ha råd att åka kollektivt.

Sossarna är bra. Sossarna vill sänka priserna. Snälla Gud, låt sossarna vinna nästa riksdagsval!

Kommentarer
Postat av: Mr Tias

Priset kan alltid diskuteras - vad som är dyrt eller billigt, men vad jag blev riktigt förbannad över var att gröna linjen kajkade ihop i går när jag var på väg hem från jobbet.

Det som var riktigt surt var att ingen berättade vad som gällde, vi var 200 personer som väntade på gatan utanför T-Kristineberg i 30 minuter innan jag gick in och frågade i kuren vad som gällde. Hon som satt där visste vad som gällde - men hon berättade det inte för alla oss som helt synligt stog på gatan utanför.

Läs min blogg så får du hela historien ... *butter*

2008-03-01 @ 11:19:08
URL: http://mrtias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0