Min alldeles egna Knutsbo-idyll

image509

efter seminariet kom pappa och hämtade mig och mina hundra resväskor med kläder (såklart jag måste ha med allt jag äger och har! haha) På väg hem stannade vi vid en jättefin rastplats och åt kesomackor och drack jättemycke kaffe. Det var mysigt :)

Det kändes lite vemodigt att lämna Stockholm men jag har lovat mig själv att snart komma tillbaka. Väl hemma i kära gamla Ludvika släppte dock ångesten efter att jag hade packat upp och kramat mina underbaringar (vovvarna) lite. Jag insåg hur underbart det faktiskt var att bara kunna öppna dörren och gå ut i trädgården, sätta sig i en stol i solen och bara slappa. Sånt saknar jag verkligen med att bo i lägenhet. Jämfört med Flemingsberg är mitt barndomshem rena idyllen. Det kommer att bli en toppensommar :)

När mamma kommit hem från jobbet satte vi oss på altan medan pappa grillade och drack varsin drink. Mys! Ringde A-K och bestämde tid inför morgondagen. Nu ska vi äta jordgubbar, dricka mer vin och spela kort :)

Imorgon ja, då bär det av till Göteborg. Liseberg, shopping, vindrickande på avenyn... det kommer bli SÅ lyckat!

   
   

Kommentarer
Postat av: Johan

knutsby is the shit! :D

2008-06-07 @ 01:18:25
Postat av: Patricia

Men åh, är du hemma! Hör av dig måste ses ju.. gärna så snart som möjligt!! Idag är en stor dag för mig, berättar mer sen;)

2008-06-07 @ 11:54:49
URL: http://parris.blogg.se/
Postat av: Jannice

Åh, Göteborg, men vin dricks ju bäst i Linnéstaden! Eller på ngn av tvärgatorna från Vasagatan. Testa det nästa gång vetja :).

2008-08-21 @ 17:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0