Tjejfest (med Jon) och Stockholmsvisit

Helgen har bjudit på en hel del smått och gott. Vissa saker blev som jag tänkt, andra inte - men det slutade väldigt lyckat ändå :)

Fredagskvällen tillbringades hos Anna-Karin på högberget. Alkohol, popcorn, jordgubbar, vindruvor och rostade kikärtor och väldigt trevligt sällskap (Ida, Anni, Mia, A-K och Jon). Vid 24-tiden drog vi ner en vända på stan och drack lite på Selmas. En sammanfattningsvis väldigt trevlig kväll.

  
    
   

Kl 8 på lördag hoppade jag på Säfflebussen och åkte till Stokholm. Det första jag gjorde när jag kom fram var att gå till Gallerian och köpa yoghurtglass! Till min oerhört stora lycka hade de ananassmak denna helg! :))

Tog pendeln hem. Lägenheten stod kvar men jag kunde inte riktigt släppa känslan av att man var och hälsade på hos sig själv. Efter en liten joggingrunda, dusch och mejk åkte jag in till stan och träffade David och Johan vid Kungsträdgården där vi tänkt se på matchen. Till vårt stora förtret smälldes grindarna igen mitt framför näsorna på oss och en gring vakt sa: "Fullt!".

Hittade efter många om och men en sunkig liten pub där vi såg Sveriges fiasko mot spanien. En eloge till bartendern som förstod min kalorirädsla och blandade en drink med ramlösa och lime till mig :) När matchen var färdig gick vi till Café avenyn och käkade underbar sallad! mmm...

Drog med mig Johan till Hornstull där vi mötte Malin och lite andra akrofolk. Drack lite vin och spelade biljard. Jag blir bättre och bättre. Hahahahaha!

 

Idag blev det lite shopping och fika med Mikaela. Länge sedan jag träffade henne så det var trevligt. Buss hem kl 18. Lyckad helg. Mer sånt vill vi ha! Nu längtar jag till midsommar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0