Snobbiga snorungar

Japp, det kryllar av dem! I Sigtuna skola alltså, där jag tillbringade förmiddagen tillsammans med mina vapendragare Danny-boy och Mickis-Pickis :)

50 000 spänn per läsår är priset för en vardag i den stora, pampiga gula tegelbyggnaden, fint belägen högst upp på en kulle i Sigtuna. För mig är det dock ganska så ofattbart att man väljer att lägga så mycket pengar på en utbildning som man lika gärna kan få gratis i en kommunal skola. Men vad vet jag, de kanske får äta oxfilé varje dag och torka sig i röven med lambi-toapapper. Hoppas det! Lite valuta ska de väl ha för pengarna.

När vi var färdiga med filmvisning och enkätifyllning åkte vi hem till Daniel i Märsta för sammanställning och diagramritning i Exel. Vi drack kaffe och fascinerades över snobbungarnas enkätsvar. Snacka om kontraster jämfört med Rinkebyskolan där merparten av föräldrarna var arbetslösa! Sigtunaelevernas päron jobbade som kirurg, pilot, VD och allt vad det nu var.

Det visade sig vara svårt att sammanställa enkäter. Vi slet vårt hår och tvingades tillsist ge upp. Hoppas det går bättre imorgon (varför det nu skulle göra det men jag har bestämt mig för att bli optimist)

Nu ska jag äta mat för det enda min mage har fått i dag är oändligt med kaffe och 4 äpplen.

Slutligen: Stackars Daniel som måste sitta och åka mellan Märsta och Flempan för att komma till skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0