Tjuvlyssnat

Om folk undrar varför FI inte kom med i riksdagen...

Valstuga, Nacka
(Ett gift par står och plockar bland valsedlarna)
Kvinnan tar upp en från FI
Kvinnan: Jag tror jag ska ta den här i år...
Mannen: Alltså, NEJ! Ta den här så går vi (ger henne en annan valblankett)
Kvinnan: (nedslaget): okej...


En gång för länge sedan fanns det ett företag med en alldeles egen tidsräkning...

Röda linjen, Midsommarkransen
(skyltarna har visat "Mörby centrum 1 min" en lång stund)
Ett litet barn: Pappa, det har stått en minut på skylten JÄTTELÄNGE, men det kommer inget tåg?
Pappan (hukar sig ner till barnets huvud och säger med sago-berättarröst): Du förstår, det där är ingen vanlig minut, det är en SL-minut och den kan vara huuuuuur lång som helst...
barnet: aha... okej...

Nej, nu  är det skola som gäller :)


Kommentarer
Postat av: Parre

Hahahhaha! Å vad kul den var om SL-minuten!

Pussar till dig min sköna ha en superbra dag!
Nu är jag brunett!

2008-03-03 @ 14:59:20
URL: http://parris.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha. jag har pillat med designen och glömt lägga in färgen där man kommenterar =)

Jo den var helt ok, jag älskar Tim Burton men den var helt ok, inte så fantastiskt bra faktiskt! Mycket sång, men den är ju baserad på en musikal =)
haft en brahelg? kram

2008-03-03 @ 15:28:17
URL: http://ljudeffekt.blogg.se
Postat av: Parre

Voíla!

2008-03-03 @ 15:40:06
URL: http://parris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0