Flytta

Lillebror ska flytta. Han och två kompisar har fått tag på en fyra i Uppsala som har balkong med kvällssol. Well, jag har också kvällssol. Dock ingen balkong utan bara ett fönster utan persienner så den dumma solen lyser rätt på tv:n när jag ser på film på kvällarna...

Jag vill också flytta. Jag har världens billigaste lägenhet (för att vara en hyresrätt i Sthlm) och jag har 10 min promenad till skolan och 15 min med pendel in till centrum. Jag borde inte vilja flytta, men jag skulle vilja ha en balkong och även ett riktigt kök. Dessutom måste jag röra på mig om 1,5 år då jag pluggat klart eftersom jag bor i en studentlya. 

Har kommit fram till att jag nog vill bo kvar i sthlm när jag är färdigpluggad... Jag trivs jättebra! Men lycka till att få tag på någonstans att bo (jag vill INTE vara inneboende eller hyra i andrahand) och lycka till att få tag på ett bra jobb...

Nej, det blir nog förmodligen till att byta stad. Lite frestande är det att flytta till Örebro. Insåg för ett tag sedan att jag har stått i deras bostadskö sedan januari 2005 så jag borde kunna få tag på en hyfsad lägenhet iad :)
Står även i Växjös bostadskö. Kanske flyttar dit och läser KY-utbildningen "Dramaturgi & storytelling" som jag kom in på förrförra hösten.

Jaja... svammel svammel. Har som sagt lite tid kvar i Sthlm så det är väl inte dags att börja packa flyttlasset redan ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0