Barcelona!

hej på er!
Jag befinner mig för tillfället i Barcelona och är (också för tillfället) hur glad som helst. Det är en helt underbar stad och jag skulle inte alls ha något emot att bo här i några månader...

Dock finns det några småsaker som grumlar vattnet i min lilla lyckobägare, men det försöker jag inte tänka på förän jag kommer hem igen. Först och främst är det skolan och det kommande studiebesöket som jag inte fixat än vilket gör mig väldigt nervös!
För det andra så kraschade min dator i onsdags och är STENDÖD! Detta innebär olyckligtvis att alla mina bilder från ca ett år tillbaka är borta :( Det gör verkligen ont i hjärtat. Hade liksom för bara några veckor sedan köpt skivor för jag tänkte bränna ut dem... Tack och lov att jag är en så aktiv bloggare för det innebär att många av bilderna finns kvar här :)
Men nu ryker alltså flera tusen ytterligare! FAN! Dessutom går det ju några tusen nu i helgen... jaja, färdiggnällt!

Okej, nu ska jag vara lite positiv :) Hittills har vistelsen här varit underbar och långt över förväntan. Anlände igår kl 13 och lyckades ta mig in till Barcelona där Sofie mötte mig. Jättekul att se henne igen! När vi dumpat min packning i hennes och Jockes lägenhet så strosade vi runt lite i staden. Trevligt :) På kvällen drack vi lite vin och åt tonfisksallad...

Idag har vi varit och tittat på La Sagrada familia (den enda sevärdighet här som jag hört talas om). Det var kul men faktiskt inte så mycket att se om jag ska vara ärlig... Vädret har varit kanon. Varmt och skönt så man kunde gå i bara klänning. Sånt gillar vi :) Sofie och Jocke började jobba kl 14 så jag och Jockes kompis, som också är här på besök, passade på att turista lite vilket var väldigt trevligt. Vi gick längs la Rambla och ner till hamnen och stranden. På vägen hem hittade vi något som påminde om hötorget fast större och MYCKET MED FRUKT! Fridas himmelrike med andra ord ;-) Där fanns färsk frukt, torkad frukt, fruktdrinkar som var helt obeskrivligt goda! Kommer aldrig vilja åka härifrån!

Nu har vi precis kommit tillbaka till lägenheten så vi sitter och väntar på att Sofie och Jocke ska sluta jobba. Har SÅ ont i fötterna. Vi har gått oavbrutet i över tre timmar. Ikväll blir det party :) Ska bli kul!

Någon som har nå tips på bra datorer förresten? Blir det första jag måste fixa när jag kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0