Stress

Stressen har slagit klorna i mig. Det absurda är dock att jag inte har någonting att stressa upp mig över - egentligen. Det är massa beslut som ligger och gnager och skaver inom mig. Ett av orosmomenten är jobb. Blev tillfrågad att jobba 22 december till 1 januari på NLT. Hade verkligen varit underbart roligt om det inte varit så att julen för mig är helig och julafton vill jag spendera med min familj - inte ensam på en redaktion. Är väldigt smickrad över att bli tillfrågad och nu går jag och oroar mig över att aldrig bli det igen eftersom jag tackade nej. Hoppas, hoppas att jag inte bränt mina broar. Älskar verkligen tidningsjobbet och är sjukt mån om att göra ett gott intryck... Samtidigt känner jag att jag behöver lite ledigt. Jobbade faktiskt precis hela sommaren för att sedan sätta mig direkt i skolbänken.

Det känns dock lite konstigt. En alldeles ny känsla har smugit sig in i mig. Faktum är att jag övervägde att missa hela julhelgen till förmån för jobb. Det trodde jag aldrig skulle hända! Så oerhört häftigt, mäktigt och framför allt skönt att jag äntligen hittat någonting som jag brinner för!

Slutligen: Jag famlar efter glädjen som tycks ha övergivit mig. Var tillsist tvungen att knåpa ihop en liten lista med saker som jag borde se fram emot. Nu återstår bara att övertyga mig själv...

1. Fest i helgen hos Lovisa (alternativt Mikaela, har inte bestämt mig än)
2. Barcelona nästa torsdag!
3. Halloween = fest i Järna på fredagen samt fest hos Tim på lördagen


Måste åka och hälsa på bror någon helg också!

Kommentarer
Postat av: Johan

ifall ölen står kvar i kylen? ta med den till järna den 31a! :D

2008-10-15 @ 11:27:40
Postat av: frida

Hahaha! Tyvärr så blev din öl uppdrucken igår ;-) Men jag ska köpa en ny åt dig, jag lover :)

2008-10-15 @ 14:57:24
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/
Postat av: Johan

haha det är lugnt :p

2008-10-15 @ 17:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0