Nordkorea - del 11

Måndag 18/4 kl 8.30


Usch vilken hemsk natt det har varit! Jag och Maria spelade kort, drack te och ÅT TOMATER igår! Små minitomater som jag köpte tidigare i en affär här. Hälften var alldeles skitiga i skalet men vem bryr sig! Man blir liksom lite övermodig när man varit här ett tag. Äsch, jag borstar ju för sjutton tänderna i deras vatten, det kan väl inte vara så farligt att käka tomater som är sköljda i vatten! Logiskt resonerat.. Or not! Jag har haft jätteont i magen hala natten! Ska väl inte gå in närmare på det men varken jag eller Maria är på topp! Så vi åt enbart yoghurt till frukost... Men idag hade de vattenmelon (det absolut godaste som finns!) så vi var ju tvungna att smaka lite sånt också! Nu väntar vi på att tolken ska ringa för vi ska och shoppa med ryssarna nu på morgonen. Ikväll får vi äntligen reda på om vi får något pris eller inte! Så otroligt spännande!=)


Kl 22.30

Fan vilken jobbig förmiddag! Fick så fruktansvärt ont i magen och tillbringade större delen av tiden inne på toaletten! Trodde inte jag skulle kunna följa med och shoppa först men jag bet ihop=) Efter lunch åkte vi till teatern för "closing cermonie" och prisutdelning. Både jag och Maria fick varsitt silver!! Sedan såg vi en show på nästan två timmar vilket var JÄTTEDRYGT! Trodde aldrig den skulle ta slut! Trumhinnorna nästan spräcktes av all sång!

  
1. Jag får mitt pris. Visst är Ola världens bästa fotograf? ;-)
2. Juryn
3. Jag och Barbro

När showen var över åkte vi till någon slags baseboll hall där det dukats upp buffé. Det finns typ ingenting jag åt så jag fick gå omkring hungrig=( När vi ätit färdigt kom en orkester och började spela och vi dansade allihop! kul! Barbro var pinsam och våra snygga kineser jättefulla! Imorgon måste vi gå upp kl 3.00 för bussen går 4.00. Ska bli så himla underbart att komma hem! Fast jag har verkligen haft jätteskoj här och det har varit väldigt intressant! Det är som Barbro säger: En sån här resa kan du aldrig köpa för pengar! Jag håller med henne!=)


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0