Nordkorea - del 2

Lördag 9/4 -05
Pyongyang kl 17.30 (lokal tid)


Äntligen är vi framme! Det var nu ca 28 timmar sedan jag åkte hemifrån! Väntan i Moskva blev sammanlagt 9 timmar + en timme i planet innan vi lyfte. Jag var hungrig så jag käkade sockerfritt godis vilket inte var någon större hit. Flygturen till Pyongyang blev jobbig för jag hade ont i magen hela tiden! Efter 4 timmar och 20 min landade vi i Sibiriens ödemark och blev stående en timme. Sedan var det 4 timmar kvar innan vi landade i Korea utan att ha störtat! Vi vart nämligen lite skeptiska till planet eftersom det såg ut som ett 50-talsinrett vardagsrum fullt med indier med turbaner! Nu sitter vi i en buss på väg till hotellet. Jag är jättetrött och jättehungrig! Ska somna tidigt ikväll. Vår tolk heter Miss Lee (tack och lov för att det var ett lätt namn att komma ihåg)

21.00

Vårt hotell är jättefint! Jag och Maria bor i rum 26 på 34:e våningen och Barbro och Ola bor i en svit längre ner. Kuddarna känns som sågspån och ljuset är för svagt men annars är allt okej. Rummet är varmt till skillnad för det jag hade i Peking. Sängarna är inte heller hårda som de i Wuhan! Det luktar nästan likadant som i Kina och det ser nästan likadant ut också förrutom att här är allt mycket schabbigare. I lobbyn finns en jättestor sköldpadda som Barbro döpt till frida.Såååå smickarnde! haha!

När vi kom hit gick vi upp på rummen med packningen och sedan skulle vi fotograferas till våra namnbrickor. Kan ju säga att man inte precis kände sig upplagd för att ta kort efter över ett dygns resande! Men det blir nog bra. Sedan fick vi gå och äta. Det var en stor buffé och maten påminde mycket om den i Kina. Pinnarna var i stål och fyrkantiga så det var lite svårare att äta med dem. Efter maten gick vi och kollade runt på hotellet. De har något som kallas hälsocenter med bowling, biljard, disco, karaoke, bad, bastu, skönhetssalong och t.o.m ett ställe där de lagar skor. Barbro ska på möte typ nu så snart får vi reda på vad som händer imorgon. Men nu ska jag sova! Saknar min familj!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0