Reportage, yoghurtglass och äppelpallning

Anlände till Märsta 9.11. Daniel var där med bilen och vi åkte till Arlandapolisens lokaler. Eftersom Daniels röst tagit stryk av en förkylning så fick jag sköta intervjuandet. Gick rätt bra tror jag. Träning ger färdighet :)

Därefter åkte vi hem till Daniel och drack kaffe och spelade in miljöljud. Bland annat kisspaus i en buske som vi fick till genom att hälla vatten ur en vattenkanna i ett buskage. Det blev så jäkla bra ;-) haha vi är så bäst!

Daniel hade världens godaste äpplen på sitt äppelträd. Jag pallade 11 st :) Två dagars fruktranson :)

Tåget in till stan. Vi parkerade oss vid Sergels torg för att genomföra en enkätundersökning. En av frågorna löd: "brukar du kissa utomhus". Folk blev rätt passa när vi tryckte upp en mikrofon i ansiktet på dem efter att ha ställt den frågan! haha! En kvinna bad mig t.o.m. att sluta förfölja henne efter att jag sprungit efter henne och varit jobbig...

Har kommit på att reporterrollen är ungefär som en roll i en teaterpjäs. Man blir en annan människa. Den vanligt Frida skulle aldrig vågat hoppa på folk sådär och ställa massa dumma frågor... Men det var kul! Riktigt jäkla kul! :) Har stora förväntningar på vårt reportage. Ska klippa på måndag. Can´t wait! :)

När vi var färdiga invigde jag Daniel i Gallerians yoghurtglasskultur :) Han tyckte det var jättegott :))
_____________________________________________________________

Längtar hem lite. Inte för att jag inte har kul här, men jag saknar min familj, Björn och A-K. Men mest saknar jag faktiskt mina underbara vovvar!
Det jobbiga är att skolan inte tillåter någon hemfärd förän tidigast typ 10 oktober! Det är först då jag kan komma loss.. Kommer alltså inte att kunna åka hem innan jag och mamma ska till Paris. Så himla trist att det ska vara så...

 
SAKNAR ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0