Himla Hamlet

Världens bästa sketch av Glaenskaparna och After Shave. Läs och njut!

Hamlet:

Tung är prins Hamlet i huvudets kola
människor är bara ytliga kött
Jag däremot, jag har tankar så snåla
Du har det bra du, du som har dött

Jag däremot står till knäna i frågor
vara och inte och vara och hur
Vem är min fader, och vem är min svågor
hur ser man skillnad på tall och på fur

Vem har gjort texten till Kalle på Spången
hur många sockerkakor går i ett ägg
ååh, ååh, dessa frågor som håller mig fången
Du har det bra du, du som blev slängd i en vägg


Ofelia:

Hejsan prins Hamlet, hur mår du?


Hamlet:

Titta, Ofelia, skön som en tratt
Jo tack, det knallar och går, du
man jag har inte fått sova i natt


Ofelia:

Å, stackars min prins så han grubblar
alltid förvirrad varenda minut
Själv är jag så glad så jag bubblar
och se på honom, så glad han ser ut


Hamlet:

Nej men sluta Ofelia, sluta med svamlet
här står jag kvalfylld som en ko utan häst...


Ofelia:

Ja jag är lycklig min käre prins Hamlet
snart är jag fri från ett liv fyllt av pest

Fri från det kaos som du skapar
när du far runt här och gapar
Det skall jag snart slippa höra


Hamlet:

Vad skall du göra?


Ofelia:

Jo käre prins, kan du tänka dig
jag skall till floden och dränka mig


Hamlet:

Livets regler är skeva
jag måste fortsätta leva


Kungen:

Jaså prins Hamlet, din tråkiga knodd
full utav ångest, äckel och galla


Hamlet:

Usch, farbror kung, botten är nådd
Du..är..den..som..är..dummast..av....alla
Tvi tvi tvi tvi


Kungen:

Sluta upp med din gallimattias
du spottas ju så det klias
Tröttsamme, tråkige Hamlet lägg av
och lägg tillbaks den där i sin grav


Hamlet:

Alltsedan du blev kung här har stämningen skiftat


Kungen:

Skål dumme Hamlet, din svettige fjärt


Drottningen:

Nej, drick inte vinet, det är förgiftat


Kungen:

Är jag förgiftad, så här bara tvärt?


Drottningen:

Det var gift i vinet du drack


Kungen:

Å himmelska makter, gudskelov tack
Slipper jag denna circus stupid
Går jag runt hörnet och ut ur vår tid


Drottningen:

Jamen vinet var ju mitt, din förbannade knöl
du har ju sagt att du helst vill ha öl


Kungen:

Å kära hustru, så härligt det känns
fri från prins Hamlet och hans existens

Fri från allt detta svårmod och stim
slippa gå runt här och prata på rim
Fri från allt detta lösa drägg
"Hur många sockerkakor åt Gunder Hägg?"


Drottningen:

Å du, ditt själviska svin
ta mitt förgiftade vin
Hur skall jag nu kunna dö, har du tänkt dig


Kungen:

Gör som Ofelia gjorde, gå och dränk dig


Fri från all den sorgliga sylt
Hej då, nu går jag och tar ner min skylt
Nej, jag sticker till närmsta krog
Oj, jag hann inte, jag dog


Drottningen:

Å denna egofixerade gris
jag måste också få dö på nåt vis
Ja men säg nånting Hamlet, om ångest och hat
kanske jag dör av ditt tråkiga prat


Hamlet:

Jag går ner i spagat (Aaaj aaaj)
Det är nåt halt under min fot
det är tur att grenen tar emot
 

Drottningen:
Å vad du är tråkig prins Hamlet min son
blott av tristess nu jag faller ifrån


Hamlet:

Jag måste upp ur denna spagaten
så att jag inte krossar den lille apparaten
Varför får alla dö utom jag
är detta kanske min olycksdag


Laertes:

Jag heter Laertes, Ofelias bror
hämnden jag bär på är gruvlig och stor
Hamlet din...mört, nu förklarar du dig
här dödas alla, men vem dödar mig?


Hamlet:

Lugn, lugn, lugn lilla Laertes och dämpa dig nu
först är det jag som skall dö, inte du


Laertes:

Hittade du nåt i snoken?


Hamlet:

Så där står det inte i instruktionsboken


Laertes:

Då skall jag inte bråka
men här sitter ju en kråka


Hamlet:

Använd nu svärdet du har
såsom du lärt av din far

Var har du lärt dig fäktas nånstans


Laertes:

Det har jag gjort per korrenspondens
Skynda dig nu med floretten
jag måste gå på toaletten


Hamlet:

Jaså, det kan man inte tro när man tvingas se dig
du verkar ju har toaletten med dig


Laertes:

Du pratar om min du, du har väl fått nojan
du har ju din i dojan

[Laertes råkar springa på Hamlets florett.]

Åh, mitt i pacemakern

Hurra, nu är jag träffad, hoo, jag får dö
äntligen slipper jag denna miljö
Full av intriger, elände och mord
full av besvärliga, krångliga ord

Lyckliga jag som fick vila och ro
hej med dig Hamlet, nu dör jag...koko


Hamlet:

Den som har frågor med konstiga svar
den lämnas ensam bland döskallar kvar

Stackars prins Hamlet som inte fick dö
nu får jag leva istället, adjö
Här får jag springa som en vilsen hund
jag tror jag går och bowlar en stund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0