Paryliv Stockholm vs Ludvika

Någonting jag saknar med Stockholm är alla roliga hemmafester som är så typiska för småstäder. Partylivet här och partylivet i Ludvika befinner sig verkligen ljusår från varandra. Den största skillnaden är att i Stockholm är förfester obefintliga, iaf om man bor en bit utanför stan.

Såhär lät det sist jag och min goda vän Anni planerade förfest:

Anni:
Kan du inte komma hit?
Jag: Ja, det kan jag väl. Eller så kan du komma hit.
Anni: Nej det orkar jag inte. Det tar ju säkert minst 30 min med buss!
Jag: Men vadå, det tar ju lika lång tid för mig ju!
Anni: Jag vet, äh vi ses inne i stan halv 8.

Sedan träffas vi på någon pub. Dricker billig happy hour-dricka tills plånboken börjar strejka. Då går vi till något gratisställe och dansar och tänjer lite på plånbokens drinkstopp. Kvart i 4 tar jag nattbussen hem (efter det obligatoriska besöket på 7 eleven) vilket betyder att jag är hemma halv 5, sätter på en film som jag ser tio minuter på innan jag somnar.

I Ludvika går det till på följande sätt:
Någon är innehavare av en lägenhet där man samlas, dricker sig askalas samtidigt som man pratar skit, sjunger singstar och röker vattenpipa. Därefter ranglar man ner på stan, entrar nattklubben (det finns två alternativ: antingen Grand som numera är Solo eller Trädgårn), dansar tills de stänger kl 2. Då bär det av  till mcdonalds eller i mitt fall:hem.

Det finns för- och nackdelar med båda av dessa scenarios. Ludvika blir helt klart billigare men samtidigt är det mysigt med pubrundor också, vilket Stockohlm är betydligt bättre på att erbjuda.

För tillfället längtar jag ihäl mig till nästa helg då vankas melodifestival-fest på det gamla goda Ludvikaviset. Jag har verkligen sett fram emot en underbart klassisk hemmafest med musik som man får välja själv och vin som man inte behöver betala hutlösa priser för. Skål för det! :)


2003. Såhär vilt går det till i Dalarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0