Pastasås a´la Frida

Tänkte dela med mig av mitt egenkomponerade recept på pastasås. Så god att man inte kan sluta äta! Ni MÅSTE prova :)

3-4 personer
Ingredienser:


   
* 2 avokado  
* 1 burk creme fraiche (jag brukar använa viktväktarnas minifraiche (2%)
* 2 klyftor vitlök
* Ev lite skivad, rökt kalkon

Gör såhär:
Mosa avokado
* Blanda creme fraiche och avokado i en kastrull. Koka upp.
* Pressa i vitlöken
* skiva kalkon och tillsätt (går att utesluta)
* smaka av med salt och vitpeppar

Servera tillsammans med nykokt fullkornapasta. Enkelt, och billigt! Vitpepparn tillsammans med avokadon ger såsen en lite udda smak. Kalkonen gör den lite rökig. Helt underbart gott! :)
                            

Kommentarer
Postat av: A-K

hmmm detta egenkomponerade recept låter märkligt likt det jag lärde dig en gång i tiden.... =)

2009-02-27 @ 22:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0