Pirr i magen och laktosintolerans

Gick upp halv 6 idag för att hinna med en halvtimmes yoga + göra en matlåda. Som vanligt är jag ute i alldeles för god tid men bättre det än att vara sen :)

Idag ska jag på redigerings-introduktion på "Mitti". Ska bli jättekul men samtidigt är jag lite småpirrig. Men det ska nog gå bra. Håll tummarna för mig!

Idag är det äntligen onsdag den 18 vilket innebär säsongstart för världens bästa tv-serie GREY`S ANATOMY!  Behöver jag nämna att jag är jättelycklig :)

Btw, jag provade laktosfri mjölk till gröten idag (rea på affären). Har länge funderat på om jag är laktosintolerant. Jag testade iof negativt för några år sedan men man vet ju aldrig. Iaf så visade det sig att den var jättegod. Utvecklingen går verkligen framåt. jag minns när jag drack laktosfri mjölk sist. Den smakade rent ut sagt skit!

Läste en insändare i Expressen förra veckan. Det var en "Johan" som skrev om laktosintolerans. Visste ni att det nästan bara är i Norden som vi dricker mjölk? Folk i andra länder är i princip laktosintoleranta. Detta har att göra med att ämnet lactal (tror det heter så) som bryter ner mjölken (eller nåt sånt) slutar produceras när man slutar amma som liten.
Det är bara vi Nordbor som fortsätter producera lactal eftersom vi fortsätter dricka mjölk när vi slutat amma. Intressant va?

Kommentarer
Postat av: Johan

http://live.s24.se/main.aspx?content=700016887809

kika på den länken om du behöver ngt att se ikväll efter kl 19 :)

2009-02-18 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0