Plugg och tomatsoppa

Denna dag är avsatt till pluggande men ändå känner jag att jag inte har fått särskilt mycket gjort. Jag har ingen inspiration över huvud taget när det gäller skolan :(

Inspirerad blev jag dock igår när Anni köpte tomatsoppa på fiket där vi var så jag bestämde mig för att göra egen tomatsoppa idag. Den blev JÄTTEGOD! Så god att man inte kan tro att det är jag som har gjort den. haha!



Fridas tomatsoppa (4 portioner):
400 g krossade tomater (en burk)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
4 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
2½ dl milda minimat (4%)
salt, peppar, timjan, oregano/basilika

Hacka lök och vitlök och fräs i en kastrull. Häll på tomaterna, vatten och milda mini mat (går bra med grädde också). Smula ner buljongtärningen. Tillsätt kryddorna.

Mixa soppan slät.
Jättelätt, jättegott och jättebilligt! :)

Kommentarer
Postat av: Tink

Mmmm, låter ju jättegott!! Ska provas!

2009-02-03 @ 23:53:30
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: lisa

hmm jo det lät ju faktiskt gott det där.. :) hade du och bror trevligt i helgen? pussis

2009-02-04 @ 13:58:47
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0