Äh, några miljoner hit och dit...

Skolan är tuff nu för tiden. Men å andra sidan, jag har aldrig tidigare läst en C-kurs. Journalistik C inleddes igår och jag är redan på bristningsgränsen. Jobbigt värre. Nästan så att jag överväger att stanna hemma och plugga ikväll och skippa träningen men det tänker jag nog inte göra. Har ju sett fram emot terminsstarten sedan avslutningen i december :)

Sitter och läser Jan Mosanders bok "Pengarna som försvann - missbruk av det svenska biståndet". Den är att rekommendera även om det råkar vara en kursbok. Helt otroligt sjukt hur Sida och co. håller på och jonglerar med biståndspengar. Med svenska folkets pengar! Några miljoner hit och några miljoner dit. Att helt ofattbara belopp sedan inte redovisas eller används till det de ska är ju helt enkelt skandal! Jag är jätteupprörd faktiskt...

Bio igår med Anni. Benjamin Buttons otroliga liv. SE! Nästan tre timmar lång och jag kollade inte på klockan en endaste liten gång! Det är nog värt en Oscar faktiskt :)
Fick även ett rabattkort som innebär att jag kan gå på bio fyra gånger i tre månader framåt för HALVA PRISET!
Någon som vill gå på bio? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0