En bra sak...

Idag har det hänt något bra. Eller tja, det hände egentligen i måndags när jag fick telefonsamtalet men rent parktiskt så är händelsen daterad till idag: 16 januari 2009 (mammas födelsedag förövrigt)

Vad är det då som har hänt underar ni säkert? Jo det ska jag tala om. Jag har fått ett JOBB! Extraknäck som redigerare på Stockholms lokaltidningar. Eller tja, jag har inte börjat än så vi får väl se om jag fixar det men jag hoppas att det inte ska vara några problem.

Den stora grejen med detta är att jag har fått in min första fot i djungeln av alla Stockholmsproducerade tidningar! Det är ju det som är det svåraste om jag förstått saken rätt...

Kl 10 skulle jag befinna mig på Årstaängsvägen 11 idag, fredag. Kl 9 stod jag utanför portarna och och önskade att tiden kunde springa maratonlopp bara just denna enda gång. Ibland svider det att vara tidspessimist vill jag lova (i detta fall stack det som nålar av köld i mina stackars fingrar som jag dagen till ära hade tryckt in i mina nya fina skinnahandskar).

Efteråt tog jag t-banan in till stan. Fyndade lite på stadium (som hade halv reapriset på vissa varor). Köpte ett träningslinne för 50 kr (ord pris 199) , en kofta för 50 kr (ord pris 199) samt en baddräkt för 74 kr (ord pris 399 kr!!!!!)

Därefter spatserade jag runt en halvtimme i parfymhavet på Åhléns och försökte bestämma mig för vilken parfym jag skulle köpa. Det gick inge bra :(

Nu måste jag slänga mig i duschen. Ikväll blir det party med Anni m.f. Ska bli så kul! Måste bra bli lite pigg först... lite cider kanske? Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0