Uttjatat val...

Hur länge ska dom hålla på att tjata om det där jäkla EU-valet? Börjar nämligen bli lite toooo much! DN:s ledarsidor innehöll i dag hela fem texter om ämnet och det var ändå två dagar sedan valet. Finns det någonting kvar att säga?? Finns det någon som orkar läsa? Med tanke på att valdeltagandet "bara" var 44% så kan man ju faktiskt med ryggen fri påstå att merparten av befolkningen inte bryr sig!

Själv är jag dock ganska nöjd med utgången av valet. Jag röstade liberalt (vilket var en chock, till och med för mig själv). Det gick bra för Folkpartiet. Röstas Lissabonfördraget igenom så får de även ytterligare en representant i parlamentet. Heja heja! :) Vad Piratpartiet har i Bryssel att göra är dock en gåta. Hur sjutton har vi kunnat rösta fram ett parti med åsikter i så få frågor? Pinsamt om ni frågar mig... Det enda bra med det hela är att de hindrade SD från att ta mandat. För visst är det väl bättre med ett parti som tycker för lite än ett som tycker så galet som SD?

Nej, nu ska jag gå ner med tvätten...

... jäklar!!!! Jag har inge tvättmedel kvar!!!!

Kommentarer
Postat av: David

Inte för att jag röstade på piraterna. Men deras syn på FRA och ipred, samt arbete mot statlig kontroll av människor via elektroniska medier m.m. är långt mycket bättre än fp:s alternativ. Men det är min åsikt det :)

2009-06-10 @ 02:04:48
Postat av: sofia

flera av fp:s kandidater har ju iofs samma åsikter som piratpartiet i dom frågorna, och dom röstar iaf inte mot/för vad som helst i dom andra frågorna. ;)

hej frida! det e sofia... från växjö typ, fast vi bor ju i sthlm nu. lisas syster. AWESOME BLOGG!

2009-06-14 @ 23:05:09
URL: http://acupofcoffee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0