Dagens konstaterande:



Strömming är KATTMAT!

... Dessutom innehåller de små rackarna så pass mycket ben att det är helt omöjligt att äta dem!

De låg där och blängde på mig i fiskdisken. Jag var bara tvungen att köpa dem.  12 små silverfiskar rätt ner i stekpannan. Det såg ganska gott ut faktiskt. Tja, ända tills det sa PLOPP och ögonen hoppade ur hålorna och rätt ner på golvet. Små vita frigolitkulor, ja så såg de ut.

När jag benat all min strömming kunde jag konstatera att det inte var speciellt mycket kvar. Ingenting alls faktiskt. Haha! Så var det med den lunchen. Jag fick öppna en burk makrill och steka en omelett istället. Ganska irriterande att ha lagt ner över en halvtimme på att steka oätlig strömming!

Men det kanske var lika bra. Läste nämligen i Isabella Lövins bok "Tyst hav" att strömming innehåller massor av miljögifter! (Bra bok förresten, läs!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0