Jaså, har vi finanskris?

Idag har jag för första gången lagt märke till finanskrisen som tydligen härjar i vårt avlånga land. Hittills har jag varit ganska skonad. Inte längre tydligen..

Prishöjningar:
Exempelvis min lågkaloriäppelmos som jag överkonsumerar till min gröt varje morgon. Min lokala VI-butik har höjt priset från 13 kr till 17 kr!

Ränta:
Skandiabanken har sänkt sin ränta. Det måste ha varit en ganka rejäl sänkning. Skulle tippa på över 50 procent.

I och för sig. Detta är egentligen bara småpotatis men det är ändå ganska fascinerande när man ser hur krisen påverkar och inte bara är något abstrakt begrepp som man läser om i tidningarna.


Nu ska jag sova...


Kommentarer
Postat av: Johan

rudbullen har gått upp 3kr på pressbyrån oxå, och passerat smärtgränsen :(

2009-03-02 @ 09:10:48
Postat av: Frida

Redbull dör man bara av ändå så... och inte är det speciellt nödvändigt heller.. äppelmos däremot ;-)

2009-03-02 @ 19:51:03
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0