En 65-åring med sting

I dag firade vi födelsedag på Expressen. Födelsedagsbarnet, ja det var ingen mindre än tidningen själv som blev hela 65 år. Några planer på pension finns dock inte, vad jag förstod, och tur är väl det. Annars hade det blivit ännu tuffare på arbetsmarknaden för oss nykläckta journalister.

Det bjöds på räk- och skinksnittar, alkoholfri cider och mingel med gamla avdankade murvlar som med glimten i ögat och spelad besvikelse undrade var whiskeyn var gömd. Någon sådan fanns tyvärr inte att tillgå. Det är bara på Dalarnas tidningar som folk ser redaktionen som substitut för festlokal. Vill dock poängtera att jag inte tillhör den kategorin om nu någon skulle få för sig det.

Förövrig är jag oväntat pigg i dag, trots att jag inte sov särskilt mycket i natt. Snuvan for åt fanders, konstigt nog, så den är förhoppningsvis ett minne blott. Nu ska jag käka lite fil med mycket musli och se på "Biggest loser" :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0