Sjukling

Jag brukar vara ganska duktig på att förneka att jag är sjuk. Men nu när jag sitter här med två tjocka tröjor och en morgonrock på mig och ändå fryser, ja då tvingas jag tyvärr kapitulera. Hade sett fram emot Katinkas fest så enormt mycket att jag fram till för en dryg timme sedan hade kosan inställd på Södertälje i kväll, feber eller inte...

Till sist tvingades jag inse att man inte är upplagd för fest när huvudet är tungt som en stor stenbumling och när man snyter sig en gång i kvarten. 

Som mamma sa: Det går fler tåg. Jag får leva på minnet från förra helgen och hoppas att jag mår bättre på måndag så jag kan gå till "jobbet". Ja, min praktik är ju nästan ett jobb från och med nästa vecka då jag börjar få betalt :)


Nu ska jag bädda ner mig i sängen med lite naturgodis och läsa klart min bok. Blir nog en mysig hemmakväll ändå... Det gäller att tänka positivt då medierna nyligen konstaterat att pessimister har sämre tänder än optimister ;-) Mycket ska man höra innan öronen trillar av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0