Tvåsamhetens baksida

Det händer ofta att jag funderar över det där med tvåsamhet, även känt under benämningen "förhållande" och "samboliv". Särskilt påtagliga blir dessa tankar när höstmörkret sluter sig om lilla Flempan och jag ligger här ensam i min stora, varma, tomma säng och längtar efter närhet som inte består av en stekhet vetekudde som jäst på tok för länge i micron.

Jag blundar och föreställer mig ett liv som ena halvan av ett par. Korten på bordet: jag har dessvärre levt mina 23 år som singlarnas singel. Det har varit 23 toppenår och jag har faktiskt sällan reflekterat över denna ensamhet, eller ens velat ha det på ett annat vis. Min närhetstörstan är sekundär jämfört med allting som jag inte är beredd att offra för att någon ska hålla om mig varje kväll när jag somnar.

För visst finns det baksidor. Väl? Jag inser att jag inte är rätt person att uttala mig, men jag tänker med fasa på alla helgmornar jag spenderar i sängen med min fiktiva pojkvän som omtänksamt nog gjort frukost bestående av pannkakor med tonvis av grädde som jag helt sonika, förblindad av kärlek, tuggar och sväljer samtidigt som jag drunkar i hans ögon. Detta i stället för att svettas på löpbandet på gymmet.

Jag tänker på alla motbjudande toalettbesök jag skulle få uppleva när jag smyger upp mitt i natten och upptäcker att jag placerat rumpan på en iskall, smal toalettkant eftersom Mr Right såklart aldrig lär sig att fälla ner locket. Eller alla smutsiga tröjor jag skulle plocka upp från golvet (jag vet, jag är städpedant). Möjligheten att göra vad jag vill när jag vill som abrupt rinner som sand mellan mina fingrar.

Så finns det saker som man inte vill dela med någon. Sin smutstvätt till exempel. Eller favoritnattlinnet som inte bara är fult utan också trasig, fläckigt och urblekt. Sin morgonandedräkt som man förintar med tandkrämen rinnandes som ett vitt skägg nedför hakan (jag gillar när det skummar vid tandborstningen).

Vetekudden, som nu har lämnat det kokheta stadiet, sprider sin värme i sängen.
Ja, den duger bra att krama på...

Är jag ensam om att se ut som jultomten när jag borstar tänderna?



Kommentarer
Postat av: Tobias

Haha, fint inlägg.



Själv ser jag ut som jultomten dygnet runt nu, vilket du lär bli varse om du kan vara med till helgen.

2009-10-27 @ 17:52:50
URL: http://horseheadedfleshwizard.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha.



Fast när du väl är där upptäcker du att du fortfarande är du, det är bra i den där rosaröda fasen i början som man låssas något anant och...

- visst äter fi vrukost tilsammans men inte i sängen, och vi gör det innan vi går till gymmet

- killar kan också städa

- killar inte fäller upp fler lock på toan är tjejer.

- det trasiga nattlinnet som är din favorit ja, det blir hans favorit med eftersom du är så söt i det

- smutstvätt är äckligt oavsett vems det är

- tandborstning ska vara löddrigt och roligast är när man borstar samtidigt och undersöker vem som kan producera mest lödder

- morgonandrdräkt har alla. inga medel i världen kan dölja den (tyvärr)



haha, kram!

2009-10-28 @ 13:21:19
URL: http://englaemma.blogg.se/
Postat av: Jannice

Jag instämmer med Emma förutom ang. smutstvätten. Där hyllar jag däremot min mans förmåga att tvätta åt mig efter att jag sorterar vår inte särskilt smutsiga tvätt.



Tandborstning tillsammans är hemskt. Men man kan ju låsa dörren även i ett förhållande så är det löst.

2009-10-29 @ 10:19:21
Postat av: Frida

Emma: Skulle din pojkvän uppskatta att du går upp kl 5 varje dag och gymmar? Hoppas det ;-)

Jannice: Tack för tipset! Glömde bort att det normalt finns lås på badrumsdörren :)

2009-10-29 @ 14:46:29
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0