Att tvätta sig: Ett helt projekt!

Innan operation ska man tydligen tvätta sig med Descutan, en sorts bakteriedödande "tvål". Inte nog med att sörjan kostade mig hela 151 kronor (det är dyrt att vara skadad och student på samma gång) det verkar dessutom vara ett helt projekt att tvätta sig med den!

Det jag blev mest sur på var de två meningarna i slutet av tvättinstruktionen: Ta på dig rena kläder. Byt till rena sängkläder.

Mening nummer ett: visst, det är överenskomligt. Men hallå! Jag är skadad för sjutton! Ordinerad sängvila (typ). Ska jag då hoppa runt på ett ben och byta sängkläder?! Att trä ett påslakan på ett täcke är krångligt nog på två ben!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0