Har skolan fått en knäpp?

Eftersom vintern/vårens planer innefattar en korsbandsoperation vilket i sin tur innebär inträde i arbetslöshetens svårlättade dimma (nej, ingen vill anställa en invalid nybakad journalist när det finns andra valmöjligheter) så sitter jag därmed och tittar efter lämpliga kurser att sysselsätta mig och mitt onda knä med.

Har alltid tänkt att jag ska läsa filmvetenskap B när jag fått min journalistexamen men den kursen verkar ju inte finnas på Sthlms universitet (som förövrigt har ett väldigt magert utbud om ni frågar mig) så nu sitter jag här lite handfallen och tankspridd.

Fastnade för en 5-veckorskurs på Södertörn vid namn "Retorik för journalister" vilket låter toppenroligt. Dessvärre är väl inte chansen att den blir av särskilt stor eftersom den blev inställd nu till höstterminen. Kursen går dessutom av stapeln i början av april. Borde inte mitt knä vara läkt då?

Annars kan man ju alltid läsa "Ölets kultur & vetenskap" eller "Vinets utveckling"! Det är väl märkligt va mycket tok dom lär ut i skolan nu för tiden...

Kommentarer
Postat av: Tobias

Äh, sök Filmvetenskap I GN på Stockholms universitet, bara, så blir vi klasskamrater :)

2009-09-20 @ 22:41:29
URL: http://horseheadedfleshwizard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0