Du betalar väl?

Ibland avskyr jag Radiotjänst. När jag kommer hem och det ligger ett litet ensamt kuvert på dörrmattan med det där fula, snirkliga r:et - DÅ avsky jag Radiotjänst.

Desto mer avskyr jag alla dem som inte betalar tv-licens. Alla snåljåpar som felaktigt påstår sig sakna intresse för både tv, radio och webbtv. Och kom inte och säg att ni inte har råd! Den gubben går inte! Själv har jag betalat tv-licens sedan jag var 19 år gammal och flyttade hemifrån. Av min blygsamma inkomst bestående uteslutande av studiebidrag har 500 kronor i kvartalet gått till Radiotjänst.

Vad vore Sverige utan public service? Vad vore Sverige utan sakliga, opartiska nyheter förmedlade av bolag som drivs utan reklamintäkter och vinstintresse? Snäppet sämre vill jag lova. Utan public service skulle demokratin vara hotad... (Usch va drastiskt det där lät)

Jag är medveten om att alla inte har tv, men vem i dagens moderna 2010-tal har inte mobil (med radio) eller dator (med svt-play)? Nej, om jag fick bestämma skulle tv-licensen vara obligatorisk. Alla borde dra sitt strå till stacken för alla gynnas vi av public service. Så sluta åka snålskjuts på alla andra som fullgör sin medborgliga plikt och börja i stället betala den jäkla tv-licensen. Det är hög tid! 

Kommentarer
Postat av: MF

Tragisk att tv´n har tagit så stor plats i folks hjärna att någon inte kan tänka sig någon utan en tv´ jag är inte intresseret av att stödja de tv program som bliver sänt,,, vart folk lekar idioter,, jag har min dator,, o det är en kommmunikation mellan olika människor,,, att avgift belägga den o få firma till att skicka räkningar,, o dessa går till indrivning etc,,, bara for att 70%betalar lisens.

Jag vil kunne gå o köpa en dator utan bli registret o det är en helt annan sak.

Detta handlar om att Tv-älskare vill tvinga andra till att älska deres tv

2010-04-28 @ 23:17:05
URL: http://www.kgl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0