Vårstädning

I dag har jag städat bort vintern. Undan med alla vinterjackor, vinterskor, halsdukar och mössor. Fram med kavajer, sandaler och scarfer. Kunde dessvärre inte hitta mina vårgardiner (hur är det möjligt att tappa bort ett par gardiner på 24 kvadrat?!) så det får bli en sväng till Ikea snarast möjligt. Kanske onsdag...

Bestämde mig även för att skrota min fina dekoration bestående av en vas med en ros i som jag har hållit kär i snart fem år och som symboliserar (symboliseraDE) två av de männsikor som jag älskar (älskaDE) mest av allt. Den ena personen är fortfarande en av de viktigaste i mitt liv men den andra önskar jag att jag aldrig hade träffat. Så rosen smulade jag sönder mellan fingertopparna och vasen diskade jag ur och ställde tillbaka i bokhyllan. Ska fylla den med trevliga vårblommor så snart tillfälle ges :)

Nu ska jag slappa lite framför tv:n och sedan bär det av till Kallhäll där Nils bjuder på födelsedagsfika. Ska bli trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0