Avstånd

Förutom en trevlig stad är Stockholm bara ett enda jäkla stort avstånd. Efter att jag till slut bestämt mig för att kliva ur min lilla glasbubbla som jag befunnit mig i hela helgen så åkte jag och spenderade söndagseftermiddagen/kvällen i Åkeshov med ett gäng trevliga människor.

Som den ansvarstagande, arbetande människa jag är så bröt jag upp kl 21 för att hinna få lite sömn innan morgondagens jobb. En och en halv timme senare satte jag nyckeln i låset till min dörr (och då hade jag fått KUTA genom stresstunneln från tunnelbanan för att hinna med pendeln som går en gång i halvtimmen).

En och en halv timme alltså. Det skulle vara samma sak som att åka från Ludvika till ex Falun en söndagseftermiddag för att fika med en kompis = inte en chans i helvete!

Undra hur mycket tid storstadsmänniskor egentligen kastar bort i kollektivtrafiken? Och tänk vad mycket tid småstadsbor sparar genom att ta cykeln till jobbet på 10 minuter...

Det är egentligen ganska sjukt....

Grillning i Åkeshov



Kommentarer
Postat av: Anonym

japp, det är en jävla massa tid, det är ju därför inga i södertälje åker upp till norra sidan av sthlm, för det inte motiverar tiden det tar!

2010-08-22 @ 22:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0