3.08

Riksbanken har höjt reporäntan. Igen! Skandiabankens rörliga ränta är nu uppe i 3,08. Om det fortsätter i den här takten kommer hela min lön gå till boendekostnader om ett år. Lite scary är det allt.

Känns dock skönt att veta att jag gjorde rätt som band min ränta på 2,54 procent för ett par månader sedan. Måste försöka slappna av och vara glad åt att jag enbart behöver betala 2 150 spänn i månaden i ränta i ett år framöver i stället för 2 600 som jag skulle vara tvungen att punga ut för tillfället om jag haft rörlig ränta. Men som sagt, jag har aldrig varit särskilt bra på att leva i nuet...

Onsdag i dag. Ledig dag. Ska dra till gymmet och trotsa min förkylning. Sedan ska jag möta upp Fia och Tessan för lite sushi och i kväll kommer pappa och leker vaktmästare åt mig. Äntligen ska jag få upp lite tavlor på mina kala väggar :)

Ha en bra dag allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0