Äppeltjuven

I dag råkade jag ut för något minst sagt skrattretande när jag i vanlig ordning tog en tur till mataffären här i Flempan. Jag har precis betalat mina varor när expediten (en rödhårig brud inte en dag över 18) tittar misstänkt på mig.

Rödluvan: Kan jag få kolla i din väska?

Jag: (förvånad) Javisst


Jag sträcker fram min väska och blir varse om mitt äpple som ligger längst ner och hånler mot mig.


Jag:
Ja, nu har jag ju med mig ett äpple som jag har köpt här vid ett tidigare tillfälle...
Rödluvan: Jahu du. Har du kvitto på det?

 

Seriöst! Vem sparar kvitto på ETT ÄPPLE! Nu slapp jag undan men ett tag var jag övertygad om att hon skulle ringa polisen. Hahahaha, det hade varit en rätt lustig syn faktiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0