Effektiv dag

I dag är jag ledig och jag ska inte så mycket som se åt ett pendel- eller tunnelbanetåg! Inte för att det inträffade några större missöden i går utan jag lyckades tvärtom pricka in avgångarna ganska exakt. Dock kan man väl inte räkna med samma tur varje dag antar jag..

Efter gårdagens föreläsning så åkte jag hem till min gamla klasskamrat Fredrik, hans fru Tysse och deras lilla supersöta sju månader gamla son som nästan lyckades med konststycket att bita fingrarna av mig med sin enda tand. Dessutom hann han hetta upp mitt hjärta till kokpunkt under den dryga timme som jag var där. Jag har alltid varit svag för små, köttbullsrunda, dregglande män.

Dagens planer ser ut som följer:

1. Springa 1 mil (okej, det blev bara 9 km men ändå)
2. Äta frukost bestående av nybakat tunnbröd
3. Söka jobb (Allers och Året Runt)
4. Ringa Susann och tigga jobb
5. Läsa kapitel 1 och 2 i "Filmhistory"
6. Tillbringa en timme med min Photoshopbibel
7. Fika med David och Mikaela
8. Se "Sjunde inseglet" (jag vet, pinsamt att inte ha sett den! Särskilt när man pluggar filmvetenskap)
9. Heja på Anja i storslalomloppet
10. Sova tidigt!

  
Slutligen vill jag bara passa på att säga att jag SAKNAR mina små änglar som, liksom jag själv, längtar efter vår och sommar. Nästa helg ses vi kanske!


Kommentarer
Postat av: Anonym

7e inseglet måste vara en av de filmer som är bäst att somna till! :)

2010-02-24 @ 18:06:35
Postat av: Berglund

7e inseglet måste vara en av de filmer som är bäst att somna till! :)

2010-02-24 @ 18:07:34
Postat av: Frida

Nix, inget slår Hitchcock i den kategorin ;-)

2010-02-24 @ 18:40:13
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0