Svunna tider...

Ibland vill jag vara liten igen. Tänk vad mycket lättare allt var då!

Man vaknade på morgonen, satte på sig kläderna mamma lagt fram kvällen innan, doppade sina limpmackor i oboy, drack kopiösa mängder apelsinjuice, gick till skolan och lärde sig räkna 1+2, gick hem och åt mellanmål bestående av rostat bröd med hallonmarmelad, cocosbollar och singoallakakor (ja, ni läste rätt!). Sedan lekte man tills bollibompa började...

I dag vaknar jag, går till gymmet, käkar havregrynsgröt med äpple, dricker kaffe, går till skolan eftersom jag inte har något jobb, kommer hem från skolan, söker massvis med jobb, ojar mig över mina räkningar och min bostadssituation. På lördagarna pimplar jag vin och på söndagarna sover jag.

Men men, allt har sina fördelar och nackdelar... Kan dock inte låta bli att bli nostalisk ibland... Eller ganska ofta förresten...


Med världens bästa pappa i Sälen


Bygger på vårt hus (jag hjälpte till så gott jag kunde)


Gissa min barndomsidol? ;-)


Hela syskonskaran. Hjälp vad söta bröder jag hade en gång i tiden ;-) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0