Tack Gud för vårdgarantin!

Nu när jag äntligen har fått min examen, är arbetslös och osysselsatt (bortsett från en värdelös kurs i filmvetenskap där seminarierna tillägnas källkritik och citatteknik) så känner jag att det vore ett ypperligt tillfälle att få den där fruktade knäoperationen överstökad.

Jag har stått i kö sedan mitten av november och visst, särskilt länge har jag inte väntat beroende på vad man jämför med men ändå...

Därför ringde jag SÖS i dag (som enligt Metro fått in 336 halkskador fram till den 3:e februari). Självklart förstår jag att de måste prioritera akuta benbrott och andra olyckor, men seriöst!!!! Jag kommer inte få operera mig förrän om tidigast TRE MÅNADER!

Tack och lov så finns det vårdgaranti vilket innebär att jag ska bli erbjuden operation med max en månads väntetid sedan jag fick remiss. Jag ringde Vårdgarantins kansli och en trevlig telefonist fixade in mig på S:t Görans... Tack och bock! Nu ska det förhoppningsvis gå lite fortare...

Under tiden ska jag ge mitt lilla råtthål till lägenhet ett ansiktslyft. Därefter blir det lite plugg. För trots att kursen jag läser är den sämsta i sitt slag så ger den mig pengar från CSN samt en bostad. Och det är ju inte fy skam :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0