Inte min dag

I dag var inte min dag - alls! Eller jo, den började faktiskt ganska bra när jag upptäckte vilken liten guldgruva Filmhusets bibliotek är :) De har hur mycket gamla godingar som helst! Hittade bland annat "Jazz singer" från 1929, den första ljudfilmen. Den ska jag avnjuta i helgen :)



Efter skolan strosade jag runt lite på Östermalm och förundrades över "Östra reals" fasader. Tänk om min pappa hade varit rik. Då hade jag kanske också gått i skolan här! (tack pappa!!!)



Efter tandläkarbesöket (ja, jag hade exemplariska tandrader som vanligt men det är absolut värt ett eget inlägg som kommer i morgon) så hoppade jag på tåget mot Södertälje där jag mötte Johan, David och Anna. Södertälje spelade nämligen mot Färjestad och det var gratis inträde. Detta resulterade såklart i att det var mycket folk och fastän vi var där över 1,5 timme innan matchstart så fick vi utspridda platser.

Eftersom jag bara var där för att umgås och därmed inte hejade på något lag så blev det ganska tradigt att sitta själv utan någon att prata med och titta på en fånig hockeymatch (hockey är alltid fånigt så länge det inte är Leksand som spelar). Jag gick efter första perioden...

När jag åkt buss till centrum så är tåget inställt på grund av någon knäpp BROÖPPNING!!! Har ni hört på maken! 30 minuters väntetid i kylan gjorde mig ganska så irriterad...

Kort och gott: Med facit i hand skulle jag ha åkt på akroträningen i stället. Dock fick jag ju träffa tre underbara vänner och det är inte fy skam, även om det bara blev en liten stund :)

Kommentarer
Postat av: @nn@

Gumman trist det vart så, men vi skulle varit där mkt tidgare kanske redan kl 17 hmmm ja du va gör man =( men jätte skoj se dej, vi får boka in något snart vill ha min födelsedags fika ju ;) görs i helgen lördag?? PUSS

2010-01-21 @ 22:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0