Dessa politiker..

Dessa politiker... Ibland undrar man om det står rätt till. Särskilt med lille Lasse. Nyhetsmorgon rapporterar om Vänsterpartiets senaste blunder som innebär att studenter ska "plugga in" en tredje termin under sommaren för att snabbare bli klara med sina utbildningar eftersom Sverige behöver "fler människor som arbetar längre".

Det var uppenbarligen ett tag sedan Lars Ohly var student, den saken är inget att orda om. Varför inte avskaffa semestern för hela svenska folket nu när han ändå är i sitt esse? Vad är skillnaden liksom?

Visst, jag kan förstå tanken... Genom att få ut fler folk på arbetsmarknaden skulle vi kunna korta ner arbetsdagarna till fem eller sex timmar och ändå ha akademiskt utbildad arbetskraft att tillgå. Eller? Undra om han har tagit med i beräkningarna att denna arbetskraft som utgörs av studenter som hetsats till att fullfölja och avsluta sina studier skulle gå in i väggen och sjukskrivas innan de ens hunnit knåpa ihop ett CV!

Kommentarer
Postat av: emelie

jag tror att det är ganska mycket psykiskt... jag har nog helt enkelt fått för mig att benet inte håller som stödjeben och du att det inte håller för att skjuta med. fast jag tror allt att det håller som både skjut- och stödjeben. :)

2010-07-22 @ 11:00:05
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: Anette

Jag är också jättehöjdrädd. Jag var helt nervös och blev alldeles spaghetti i benen när vi började åka upp, men det var inte så farligt faktiskt :) Hade varit värre om golvet varit genomskillnigt, men det var det ju inte :) Vi köpte såna stockholmskort där det ingick, men annars kostar det 130 kr. Däremot har jag för mig att man fick nåt erbjudande på sky view ifall man har ica-kort :)

2010-07-22 @ 14:05:43
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0