Vikariefest och kära återseenden

I går tog jag mitt pick och pack och drog till Falun. Det första jag gjorde var att möta upp Elin för lunch på Etage där vi under två timmar försökte sammanfatta det senaste året i våra respektive liv. Inte klokt att man inte ses oftare. Skärpning!

När jag flöjt Elin till jobbet på DD fortsatte jag upp till Tobias på Ingarvet. Satt bredvid honom i två timmar medan han redigerade måndagens insändarsidor till DT och jag hann få en släng av längtan tillbaka till mitt eget jobb. Det är vid sådana tillfällen man vet att man har valt rätt yrke :)

Kvällen bjöd på grillning på Tobias gård (om man nu kan kalla det grillning eftersom engångsgrillen strejkade och maten snarare blev rökt än grillad) följt av fest för alla vikarier på Dalarnas Tidningar. Min söta lilla kollega från förra sommaren, Mathilda, var där till min stora förtjusning. Inte heller henne har jag träffat på snart ett år. Man borde verkligen hålla hårdare i sina vänner.

En lyckad kväll hur som helst :)

Nu är jag hemma i min äckligt klibbiga lägenhet i Sthm. Värmen tar kol på mig och jag orkar inte ens gå och träna! Funderar på att slänga mig på soffan och kika på min Narniabox som äntligen har anlänt :) 



  

1. Jag och Tobias

2. Vinnarna i löpsedelsquizet!

3. Mathilda, Tobias och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0