Bitterfittans comeback!

Varje fredag under våren, kl 21.30, har jag troget suttit bänkad framför tv:n med den obligatoriska popcornskålen (alternativt varje lördag framför tv4 play under obestämd tid. Det är det som är så bra med tv4 play) och stört mig på Anna i Solsidan.

"Hon pratar så jobbigt", säger alltid min mamma. "Hon bara gnäller och gnäller", fyller jag i och skänker en stackars medlidsam tanke till Felix Herngrens mesiga helyllekaraktär Alex som är gift med bitterfittan.

Ändå kunde jag inte låta bli att falla för grupptrycket och införskaffa Mia Skäringers (alias Solsidan-Annas) lilla krönikesamling/bloggutdrag "Dyngkåt och hur helig som helst". Jag har till och med läst den!

Det är gnäll, det är gnat, det är samma gamla Solidan-Anna. Det är bitterljuv galghumor och det är HELT JÄVLA UNDERBART! Jag älskar denna lilla pärla och alla ni tjejer/kvinnor/mammor som ännu inte har läst den: Vad väntar ni på?!



Kommentarer
Postat av: sofie

Jag började läsa den idag på stranden, jag älskar hur ärligt hon skriver om allt :)

2010-06-08 @ 20:11:59
Postat av: Berglund

finns den som pocket?

2010-06-09 @ 08:29:14
Postat av: Frida

Sofie: Perfekt stranbok faktiskt. Lite sådär lagom lättläst :)



Johan: Japp, det finns den. Kom hit så kan du få låna :)

2010-06-10 @ 08:07:59
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0