Hemma

Nu är jag äntligen hemma efter en mycket trevlig helg hos familjen i Ludvika. Eller tja, det var trevligt fram till natten mot söndag då jag drabbades av en av mina inte allför ovanliga magåkommor, säkerligen på grund av alldeles för mycket god mat och dryck.

På söndagen låg jag därför utslagen på altan i gassande sol vilket självklart resulterade i att jag blev röd som en liten tomat = ont både utanpå och inuti magen. Ibland är livet en jäkla retsticka!

Åkte med pappa till Västerås i morse och tog tåget till jobbet. Magontet ville inte ge med sig så det blev en ganska plågsam dag vilket inte blev bättre av att jag gjorde radiotablåerna för första gången eftersom Andreas är på semester. Det blev många svordommar innan jag äntligen fick till det... Men skam den som ger sig.

Nu har jag käkat lite fil samt avbokat min tvättid eftersom jag inte känner för att springa dubbelvikt fram och tillbaka mellan tvättstugan och lägenheten. Tur att man inte använder så mycket strumpor på sommaren ;-)

Min älskade gamla tant som börjar tappa hörseln...


Lilla Wilma som däremot aldrig tycks bli gammal. Inte i sinnet i alla fall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0