En bra dag helt enkelt

Dagen har varit jävligt bra. Kort och gott.

Anlände till jobbet lite innan kl 9. Tidningarna gick i tryck kl 13 och därefter hade vi avskedsfika för en praktikant. 14.30 fick jag gå hem. Det är tydligen en normal fredag på redaktionen... Jag skulle nog trivas att jobba där permanent tror jag ;-) Dessutom är det en trevlig familjär stämning och det är till och med tillåtet att ta med sig hundar till jobbet!

När jag slutat åkte jag hem till Malin i Bromma där vi fördrev lite tid innan det var dags att åka in till stan. Där mötte vi upp Eric och sedan gick vi och såg "Alice i underlandet" som var en småmysig liten film i sann Tim Burton-anda :)

Efter en fika på McDonalds tog jag pendeln hem. Nu blir det sängen, välbehövligt högläge, is, popcorn och film. En perfekt avslutning på en superbra dag!

Måste även nämna att jag har ställt inför ett knepigt dilemma i dag. Första (och förhopningsvis inte sista) positiva svaret på de otal sommarjobbsansökningar jag skickat levererades via mail eftersom jag missade att svara i telefon. Avsändaren var NSD (Norrländska socialdemokraten). Luleå i sommar då? Tackar jag ja dyker det säkert upp något i Sthlm och tackar jag nej så kommer det förmodligen att sluta med att jag står utan sommarjobb. Så vad gör man? Sug på den ni! ;-)

Kommentarer
Postat av: Berglund

Luleå är bisarrt långt norrut! dessutom är det ju inte sommar där fören i augusti :P

2010-03-20 @ 09:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0