Vad har jag gjort för fel?

Jag är på en fest. Alla jag känner är där. Alla mina vänner, alla som jag tycker om. Framåt niosnåret vill jag bryta upp och gå hem. Jag ska upp tidigt nästa dag för att jobba.

Värdinnan, en av mina närmsta vänner, blir sur och vi börjar argumentera. Till sist är hela festen indragen och alla står på min väninnas sida. Hätska, hatiska ord duggar över mig. Folk viskar, pekat och blänger, fulla av förakt. Jag som bara vill hem och sova!

Argumentatonen hårdnar och hatet tätnar. Kläder, bestick och datorer kastas över mig. Festdeltagarna omsluter mig i en ring. Jag tänker att det är tur att jag står under en övervakningskamera utanför Burger King på Sergels torg.

Mina plågoandar, tillika vänner, höjder sina knutna nävar och tar några hotfulla steg mot mig. Jag undrar gråtandes vad jag har gjort för fel men får bara tystnad till svar.

Jag blundar och förbereder mig på att skydda alla vitala kroppsdelar med mina armar, och när första slaget kommer är min enda tanke: "Snälla, låt dem inte slå sönder mitt knä!"

Jag vaknar badande i svett och tårar... Ibland undrar jag vad som är fel i mitt huvud.


Kommentarer
Postat av: Berglund

usch, det låter horribelt att drömma ngt sånt! :O men sjukt att ditt knä har huvudrollen haha! :P

2010-05-04 @ 21:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0