Jag har överlistat mannen med hagelbössan!

Varje natt vaknar jag av att någon löper amok i trapphuset med en hagelbössa. Denne någon, även kallad brevbäraren, anländer alltid vid tre-snåret då han gör en storstilad entré genom att smälla igen porten så att väggarna drarrar som små asplöv i hela min lägenhet (och säkerligen även i andra lägenheter). Smäll nummer två kommer några sekunder senare när DN glider in genom mitt brevinkast med en duns, en fallhöjd på säkert någon meter. Min dörr är världens sämsta uppfinning! Vitsen med att ha brevinkastet så högt upp måste enbart vara att brevbäraren ska undvika att få ryggskott.

Jag började fundera på hur jag skulle kunna göra mina nätter mer uthärdliga. Smällen i porten inser jag att det inte går att göra så mycket åt om jag inte går runt och knackar dörr hos mina grannar och försköker förmå dem att sluta prenumerera på allt vad morgontidningar heter! Uteslutet. Ett enklare alternativ är att själv sluta prenumerera på DN. Också det uteslutet...

Lösningen på problemet blev följande:

Voila!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0