Min spontana inflyttningsfest

Då var det söndag kväll och vi kan lägga ännu en helg till handlingarna. Och vilken helg!!

AK anlände i fredags kväll och jag överraskade henne med en trerättersmiddag som blev.. tja, sådär om jag ska vara helt ärlig. Förrätten bestod av avokadosoppa och till varmrätt blev det thailax med spenat och rårisnudlar i kokosmjölk med lime och chili. Efterrätten behöver jag nog inte redogöra för eftersom alla som känner oss vet att fruktsallad is da shit! Hade piffat till den lite extra med granatäppelkärnor, kvällen till ära :)

Varmrätt


Lördagen inleddes med lite shopping som (för min del) resulterade i alldeles för mycket film! Videobutiken på Götgatan är rent ut sagt livsfarlig med sina ständiga filmreor!

Mötte upp lillebror Johan med vänner vid fyratiden och åt middag på Indian Garden som helt klart levde upp till förväntningarna...

Koffe och AK


Jag och Johan (..som alltid ser en aning knäpp ut på bild)


Middagen följdes av discobowling i Enskedehallen innan vi åkte hem till mig där min lilla nätta fyrmanssammankomst utvecklades till ett riktigt partaj eftersom min bror hade varit i farten och bjudit dit i princip hela Uppsala! Mattan åkte in i garderoben och soffan fick ett fint blått lakan över sig. Jag är trots allt släkt med min mamma ;-)

Min lilla spontana inflyttningsfest blev riktigt lyckad med massa spel, lekar och trevligt sällskap. Och ni som inte var där: oroa er inte! Det blir nog en inflyttningsfest nummer två någon gång framöver. Säkerligen en nummer tre och fyra också så att jag hinner avverka alla mina vänner (observera att jag inte har en gigantisk vänskapskrets utan bara en väldigt liten lägenhet).

Kvällen avslutades på "Ett ställe" på söder där vi dansade oss svettiga till världens bästa Uggla! Tack alla för en riktig toppenhelg!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0