Erikshjälpen eller papperskorgen?

Jag har en stor passion här i livet och det är skor. Gärna sådana som man inte kan gå i vilket är förklaringen till att jag oftast kliver runt i samma gamla slitna dojor. Men kommer ni hem till mig, ja då ska ni få se på skor i alla möjliga färger, former och storlekar.

Jag älskar mina skor och det gör alltid lika ont i hjärtat att rensa bland dem. Det är sällan jag slänger skor på grund av att de är trasiga utan anledningen till att jag till sist tvingas skiljas från dem är att de helt enkelt har stått och samlat damm i alldeles för många år och måste ge plats åt nya.

Det är faktiskt sällan jag slänger skor över huvud taget. I stället skänker jag dem till Erikshjälpen som har en stor insamling utanför mitt hus. Jag har många gånger försökt föreställa mig var mina skor kommer att hamna och i tanken landar jag alltid hos någon fattig liten flicka som sitter i ett hörn på Drottninggatan och tigger pengar till mat - med ett par oanvända Vagabond på fötterna. Jag kan inte rå för det, men jag blir alltid lika full i skratt.

På ett sätt känns det hänsynslöst att skänka sprillans nya partypumps till Erikshjälpen eller Röda korset med tanke på målgruppen. Det känns faktiskt lite som ett hån mot alla människor som har det mindre gott ställt. För tillfället har jag ett litet dilemma och jag är tacksam för hjälp!

Dagens fråga är alltså följande:
Erikshjälpen eller papperskorgen???

Svarta underbar pumps från okänd affär. Använda en gång på farfars begravning  för ca åtta år sedan där jag vinglade runt som en giraff på styltor


Svarta lackskor från Vagabond. Använda en gång på grund av att de är för trånga.





Kommentarer
Postat av: Berglund

kolla storlek med kompisar å så innan du skänker/slänger dem?

vad har du för storlek på skorna? :)

2010-10-09 @ 21:59:55
Postat av: ak

Den stackars flickan på drottningatan har nog ändå inte råd att gå till erikshjälpen för att köpa skor. Det är modernt att handla på second-hand och snordyrt ibland. Du behöver nog inte oroa dig för att någon ska behöva sitta i för fina skor på gatan, det är nog någon som vill ha dem som köper dem. Puss å kram på dig!

2010-10-10 @ 00:50:45
Postat av: @nn@

vill gärna ha klckarna om du inte vill ha dem stl på dem?

2010-10-10 @ 12:31:52
Postat av: Berglund

Frida! har du ätit upp skorna? :D

2010-10-11 @ 21:57:51
Postat av: Malin

Ge till behövande vänner Frida, absolut! Sedan Ericshjälpen! Eller tvärtom. INTE slänga!

Kraaaaaaaaaaaaaam Malin

2010-10-15 @ 19:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0